Huisartsenpraktijk Aquamarijn
Huisartsenpraktijk Aquamarijn

De praktijk is maandag tot en met vrijdag geopend van 8.00 tot 17.00 uur. 

Mededelingen:

  • De telefonische bereikbaarheid van de praktijk is aangepast; lees hier meer.
  • 15 minuten consulten bij de huisarts:
    Vanaf 1 maart 2024 plannen we voor alle afspraken 15 minuten. De duur van een consult varieert tussen de 5 en 20 minuten. De huisarts beoordeelt zelf aan de hand van uw vraag hoeveel tijd nodig is voor het consult. De assistente zal aan de telefoon altijd een aantal vragen stellen om te bepalen op welke termijn u gezien moet worden. Heeft u meerdere klachten of vragen waarvoor meer tijd nodig is? De huisarts zal u dan vragen een vervolgafspraak te maken.
  • De huisartsen:
    Kore Luske en Manon Bos zijn de praktijkhouders van huisartsenpraktijk Aquamarijn. Maaike Timmers en Siamak Zahmat zijn de vaste meewerkende huisartsen. De huisartsen werken in koppels. Manon Bos en Siamak Zahmat werken samen. En Kore Luske en Maaike Timmers werken samen. De werkdagen van de huisartsen zijn zo verdeeld dat elke dag van de week een huisarts van ieder koppel aanwezig is.
    Huisarts Simone Karcher is per 1 mei met pensioen; Siamak Zahmat heeft het van haar overgenomen.
  • De assistentes:
    Er werken inmiddels 2 nieuwe assistentes in onze praktijk en we zijn nog op zoek naar een derde. Lees hier meer 
  • Technische ontwikkelingen:Ook wij gaan mee met de nodige innovaties binnen de huisartsenzorg.U zult vast al gemerkt hebben dat we steeds meer doen met mijngezondheid.net, thuisarts.nl of moetiknaardedokter.nl Hierdoor hopen we onder andere het aantal telefoontjes binnen de praktijk terug te schroeven naar het minimale, waardoor de wachttijd beperkt blijft. Maakt u al gebruik van MijnGezondheid.Net? Hier leest u meer.

Telefonische bereikbaarheid 
Praktijknummer 026-351 27 12 
Van 8:00 uur tot 10:30 uur én van 11:15 uur tot 12:30 uur krijgt u direct een assistente aan de telefoon.
In de middag vanaf 12:30 uur zijn wij telefonisch alleen bereikbaar voor dringende vragen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag.

Spoednummer  026- 351 37 19  Maandag tot en met vrijdag 8.00 – 17.00u 
Huisartsenpost 026- 389 96 96 Voor spoed 's avonds of in het weekend. Meer informatie  

Praktijkadres
Onder de Linden 21-8  (2e inrit, 1e ingang/rode deur)
6822 KG  Arnhem

Bereikbaarheid voor minder invaliden
De praktijk is op de eerste verdieping en zowel per trap als met een lift te bereiken.
Er is een parkeerplek voor minder validen bij de ingang. Als u slecht ter been bent kunt u in de hal bij de apotheek een rolstoel vinden die u kunt gebruiken om bij de huisartsenpraktijk te komen.

  • Samenstelling team huisartsenpraktijk

    De praktijk kent 2 vaste huisartsen in een maatschap;
    Kore Luske (werkt op dinsdag, woensdag en donderdag).
    Manon Bos (werkt op maandag, woensdag en donderdag).
    Daarnaast werken Maaike Timmers (op maandag en vrijdag) en Siamak Zahmat (op dinsdag en vrijdag) in de praktijk.

    De praktijkartsen zijn en blijven Kore Luske en Manon Bos.
    Manon Bos vormt samen met Siamak Zahmat een koppel. Kore Luske vormt een koppel met Maaike Timmers. De werkdagen van de huisartsen zijn zo verdeeld over de week dat elke dag een huisarts van ieder koppel aanwezig is. We verwachten dat er hiermee meer continuïteit in de zorg is.

    Assistentes:
    Miryam (4 dagen per week)
    Syta (4 dagen per week)
    Er werken inmiddels 2 nieuwe assistentes in onze praktijk en we zijn nog op zoek naar een derde. Lees hier meer.

    Praktijkondersteuners:
    Bob Brinkman - Praktijkondersteuner GGZ  (4 dagen)
    Majella Libeton - Praktijkondersteuner Somatiek (4 dagen)
    Karlijn van Aggelen-van der Staak – praktijkmanager (2 dagen)

    Administratie:
    Francis Bergervoet-Hirth - financiële administratie (2 dagen)

  • Tarieven
    • Voor patiënten ingeschreven bij onze praktijk: de consulten bij uw huisarts worden vergoed door uw basisverzekering
    • Voor keuringen en dergelijke: informeert u bij de assistente naar het actuele tarief (u rekent met pin af aan de balie)
  • Kwaliteit

    De huisartsen hebben de reguliere opleiding geneeskunde gedaan en zich aanvullend geschoold in antroposofische geneeskunde.
    Sinds 2014 is de praktijk geaccrediteerd door NHG, het Nederlands Huisartsengenootschap.
    Daarmee laat de praktijk zien dat ze kwaliteit wil leveren en dat er een methode gehanteerd wordt voor het systematisch verbeteren in de huisartsenpraktijk van de reguliere zorg. NHG-Praktijkaccreditering is het kwaliteitskeurmerk voor de huisartsenpraktijk omdat het systeem is ontwikkeld door de beroepsgroep zelf. Het is dus van, voor en door huisartsen.

    Antroposofische geneeskunde
    De huisartsenpraktijk verzorgt naast de reguliere zorg ook antroposofische huisartsgeneeskundige zorg.
    Voor de antroposofische geneeskunde heeft de antroposofische artsenvereniging NVAA een eigen certificeringsprocedure en visitatie procedure van de praktijk.
    Kore Luske en Manon Bos zijn gecertificeerd.
    De nascholingseisen voor certificering van de antroposofische artsenvereniging zijn 20 uur per jaar. Dit is in aanvulling op de reguliere nascholingseisen van 40 uur per jaar.

  • Samenvatting enquête 2023-2024

    Patiënt enquête 2023/2024 in kader van 3-jaarlijkse NPA praktijkaccreditering.
    De praktijk heeft in 2023/2024 onderzoek gedaan naar de patiënt ervaringen middels de standaardenquête van het NPA praktijkaccreditering, gebaseerd op de Europep. De patiëntenquêtes zijn zowel uitgevoerd voor de individuele huisartsen, en ook voor de huisartsenpraktijk zelf. Hieronder informatie over de uitkomst van de enquete.

    Over de Praktijk
    De patiënten van huisartsenpraktijk Aquamarijn zijn bovengemiddeld tevreden over de wachtkamer en het gebouw.

    De wachttijd aan de telefoon wordt ervaren als lang. Wat ons betreft is dit o.a. te wijten aan de toenemende zorgvraag en onvoldoende personele bezetting. We hebben afgelopen jaar gekeken naar waar we efficiënter kunnen werken. We hebben bijgehouden wat voor soort telefoontjes we binnen krijgen. Omdat er erg veel telefoontjes voor recepten binnenkwamen, zijn we voor recepten meer gaan doorverwijzen naar mijngezondheid.net. In het algemeen zijn we meer gaan oppakken via Mijngezondheid.net. Dit heeft geleid tot een verlaging van de werkdruk aan de telefoon. Sinds maart is de praktijk alleen nog maar in de ochtend telefonisch bereikbaar. Er worden op de ochtend bij de assistentes geen verrichtingen meer gepland. In de ochtend is de telefonische bereikbaarheid met 2 assistentes de prioriteit. De beschikbaarheid wordt als beter ervaren door de patiënt.

    De patiënten kunnen de assistente nog wel eens zien als een belemmering voor het contact met de huisarts. De assistentes zijn onmisbaar voor het op de goede bestemming komen van alle vragen die gesteld worden én voor de triage urgentiebepaling van de medische vragen. De patiënten geven aan vaker dan gemiddeld een andere huisarts te krijgen. In onze praktijk werken de twee praktijkhouders ieder drie dagen in de patiëntenzorg. Structureel willen veel patiënten bij voorkeur bij de praktijkhouders op het spreekuur.

    Er wordt soms een opmerking gegeven over de vriendelijkheid van onze assistente. Wij hebben te maken gehad met invallers die om deze reden ook niet zijn terug gevraagd.

    Onze patiënten zijn tevreden over onze vaste waarnemers. Wel is de opmerking gemaakt dat ze beter op de hoogte mogen zijn van de medische problemen die spelen. Onze praktijk werkt sinds ruim 2 jaar met koppels. Eén van de redenen hiervoor was dat we het aantal huisartsen dat verantwoordelijk is voor een groep patiënten wilden verkleinen naar 2 in plaats van 4 huisartsen. De vaste waarnemers zien hierdoor een kleinere groep van vaste patiënten.

    Onze patiënten weten waar ze terecht kunnen met hun klacht en hebben goed de mogelijkheid hun eigen patiëntgegevens in te zien.

    Over de huisartsen
    De patiënten zijn tevreden over de verschillende huisartsen in de praktijk. Patiënten ervaren dat ze gezien en gehoord worden.

    Ook op het gebied van voorlichting scoort de praktijk bovengemiddeld.

    De wachttijd is volgens patiënten wel langer dan 10 minuten. Ten opzichte van eerdere enquêtes is dit wel een verbetering. De consulttijden zijn sinds maart 2024 structureel 15 minuten. In onze praktijk werd jarenlang zeer laagdrempelig 20 minuten gepland. In die jaren hebben we daar de financiele middelen voor gehad. Veel patiënten hebben moeten wennen aan kortere consulttijden. Veel patienten geven nog aan de consulttijd te kort vinden en dat het consult regelmatig telefonisch wordt verstoord. Al jarenlang hebben we in de praktijk de afspraak dat de assistentes een consult alleen verstoren als er sprake is van een urgente vraag.

    In verband met de uitlooptijden van het spreekuur hebben de huisartsen besproken dat het belangrijk is het begin van het spreekuurblok in de ochtend en de middag op tijd te beginnen.

Klachten

Als u niet tevreden bent over onze dienstverlening betreuren wij dat zeer. U leest hier hoe u een klacht bij ons kunt neerleggen.

Wilt u op de hoogte blijven? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief: